PL | EN

Jak brazylijski Kościół katolicki przekonuje młodych ludzi?

Chcąc przekonać do siebie młodych ludzi, brazylijski Kościół katolicki proponuje im tańczące i zajmujące się beatboxem zakonnice, raperów, DJ-ów, tancerzy breakdance, księży-influencerów, zespoły rockowe, gwiazdy popu czy tancerki w habitach, welonach i z krzyżami. Śpiewana przez siostry zakonne Marizel i Marisę piosenka „Vocation” została światowym hitem, a taktyka hierarchów brazylijskiego kościoła, polegająca na wyjściu do młodych tam, gdzie są obecni, czyli w sieci, zaczyna przynosić pierwsze efekty. W Brazylii, największym katolickim kraju świata, Kościół od lat traci wiernych. Według danych rządowych opublikowanych w czerwcu br. mniej niż 57% mieszkańców tego 200-milionowego kraju identyfikuje się obecnie jako katolicy, w porównaniu z 83% 30 lat temu.

Pozostałe wydania