Spotkania w pracy a samopoczucie pracowników
Spotkania w pracy mają istotny wpływ na samopoczucie pracowników, mogą prowadzić zarówno do wypalenia, jak i większego zaangażowania, w zależności od sposobu ich prowadzenia. Problemy wynikają najczęściej ze słabego zaplanowania spotkań, braku jasnego celu oraz utrwalania nierówności, a nie samej częstotliwości. Przejście na spotkania wirtualne, przyspieszone przez pandemię, wprowadziło dodatkowe wyzwania, takie jak przeciążenie poznawcze i nadmierne połączenia online, które nasilają nierówności płci – kobiety częściej zgłaszają trudności w zabieraniu głosu. Menedżerowie spędzają średnio 23 godziny tygodniowo na spotkaniach, z których wiele jest nieproduktywnych, a złe spotkania generują kolejne, które mają naprawić skutki wcześniejszych. Rozwiązaniem nie jest natomiast eliminacja spotkań, tylko ich lepsze projektowanie: jasny cel, dopasowanie formy (audio, wideo, hybrydowa, osobista), wcześniejsze udostępnienie agendy i dokumentów, systematyczne kolejki głosu, aktywne moderowanie. Dobrze prowadzone spotkania odzwierciedlają inkluzywną kulturę organizacyjną, sprzyjają współpracy i innowacjom.



















